„Zalety i Metody Wizualizacji Eventu” innowacyjne podejście do organizacji wydarzeń! SBE znów zaskakuje – sprawdź 20 marca 2018 na Meetings Week Poland
Od czterech lat polskie stowarzyszenia działające w sektorze gospodarki przemysłu spotkań podejmują wyzwanie przygotowania kilkudniowego wydarzenia Meetings Week Poland (MWP). Corocznie, program tygodniowej konferencji prezentuje różnorodność narzędzi, jakie branża eventowa wykorzystuje w swojej pracy oraz obszarów, w jakich realizuje biznesowe cele swoich zleceniodawców.
Od lat dużym zainteresowaniem cieszy się drugi dzień konferencji, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Branży Eventowej. W tym roku stowarzyszenie postanowiło poruszyć ważny a dość często lakonicznie traktowany temat jakim jest wizualna strona eventu. Członkowie Stowarzyszenia postanowili pochylić się nad ważnymi tematami związanymi z planowaniem wydarzenia w sferze wizualnych doświadczeń na każdym etapie realizacji eventu.
Sama koncepcja wizualizacji eventu pochodzi od pracy wzorowanej na metodzie Walt’a Disney’a, który jako wielki wizjoner wielokrotnie wspominał, że wszystko co wymarzysz możesz też dokonać. Podobnie jest z organizacją wydarzeń i wszystkim co się z nimi wiąże. Kreacja powstaje w głowie, następnie organizatorzy eventowi wraz z podwykonawcami realizują wizję projektu. Zanim jednak to się wydarzy stawiają sobie cele.
W przypadku najbliższego wydarzenia są trzy powody, dla których warto organizować tę konferencję
1. Cel edukacyjny
2. Cel networkingowy
3. Cel wymiany wiedzy i doświadczeń
Budując program spotkania stosowana była metoda ‘mapingu myślowego”. Czyli wyobrażenia sobie procesów działań organizacyjnych od strony klienta, uczestnika wydarzenia oraz samego organizatora.
W tym roku gościem specjalnym będzie Czesław Mozil- muzyk, artysta, który za pomocą muzyki i słowa przekaże największe tajemnice organizacyjne wielkiego świata showbiznesu i produkcji telewizyjnej.
Tegoroczna konferencja zacznie się wystąpieniem Martyny Wijas (założycielka i właścicielka MobilLed) , która opowie jak czytać zaproszenia na wydarzenia i rozumieć słowa „dress code”. Poruszy ważny temat etyki i doboru ubioru na realizacjach eventowych oraz określi zasady porozumienia między klientem, agencją eventową a podwykonawcą.
Podczas debaty „Siła wizualizacji w eventach” , której moderatorem będzie Magdalena Kondas (redaktor naczelna Meeting Planner) dowiemy się jak planować wydarzenie pod względem piękna i siły przekazu oraz doboru odpowiednich metod i środków. Rozmówcami będą eksperci z dziedziny scenografii. Wśród nich głos zabierze Renata Razmuk (Social Connect Group i Dyrektor Business Development w Pracownia Kreativa – członek Zarządu SBE ), która wypowie się na temat event design’u, Wojciech Zbroja (współzałożyciel i prezes zarządu Rent Design) poruszy ważną sprawę dostosowania mebli do przestrzeni eventowej. Michał Kozak (dyrektor generalny Hotel Mazurkas) podzieli się wiedzą jak wybrać catering do potrzeb klienta i samego wydarzenia.
Leszek Babicz (prezes i dyrektor zarządzający Rival group) wypowie się z punktu widzenia agencji eventowej, która zajmuje stanowisko między zamawiającym a podwykonawcą.
Kolejna prelekcja poprowadzona zostanie przez Magdalenę Kozicką oraz Jędrka Nykowskiego (trenerów Studium Event Management oraz pracowników agencji Mea Group). Zdradzą tajemnicę jaka droga prowadzi „od wizualizacji do realizacji” Piotr Sady założyciel „ śmiechoterapii” rozbawi nas do łez i wytłumaczy dlaczego śmiech to zdrowie i niezbędny element w pracy event managera, w której dystans i metody relaksacji są bardzo ważne.
Podczas następnej debaty „Po co nam wizualizacja?” poprowadzonej przez Jakuba Zdrzalika ( prezes zarządu Perfectto Events) dowiemy się dlaczego umiejętność planowania w eventach jest elementem podstawowym a wizualizacja walorem, który sprawia, że nasze wydarzenia spełnią swoją najważniejszą funkcję – zaskakiwania i zachwycania odbiorcy.
Anna Nowakowska (ekspertka i blogerka „Strafa Mice”) podzieli się wiedzą jak wybierać lokalizację do planowanego wydarzenia. Piotr Wojdat prezes Zarządu firmy Evena, członek zarządu SBE) wypowie się jak dobierać platformę sprzedaży biletów oraz zarządzania rezerwacjami. Paweł Czerski (prezes zarządu, dyrektor zarządzający IMS Events) poruszy temat zapachu i muzyki na evencie oraz w otaczającej nas przestrzeni, Dagmara Marzyńska – Małecka (prezes firmy Atelie – grupa taneczna) określi zasady współpracy agencji eventowych z podwykonawcami
– artystami. Małgorzata Machynia (dyrektor marketingu i działu kreatywnego w FSWO podsumuje jak łączyć wszystkie elementy eventu w całość.
Michał Czerniak (właściciel firmy Brill AV Media) podzieli się wiedzą jak wygląda metoda łączenia życzeń i pomysłów klienta z możliwościami technicznymi XXI wieku. Razem z Piotrem Maczugą (Digital Knowledge Village) stworzymy niezapomniany life streaming, który jako najnowocześniejsza metoda przekazu trafi do tych, którzy nie mogą być częścią eventu.
Gospodarzem wydarzenia będzie Marta Dunin – Michałowska ( prezes Mea Group i prezes zarządu SBE). Za koordynację i program eventu odpowiedzialność wzięła Dagmara Chmielewska (dyrektor zarządzająca SBE).
Organizatorzy drugiego dnia wydarzenia Meetings Week Poland 2018 zapewniają, że będzie to wtorek pełen doznań dla zmysłów, zapachów, kolorów, tańca, muzyki, radości, smaków, instrumentów i piękna. Wszystko zostanie połączone technicznymi możliwościami XXI wieku.
Stowarzyszenie Branży Eventowej jako autor Studium Event Management i organizator „Siły wizualizacji eventów” skupi się również na merytorycznym wymiarze konferencji. Każdy element wykorzystany w produkcji tego wydarzenia będzie mieć wymiar edukacyjny. Organizatorzy już dziś zachęcają do przygotowywania otwartych pytań dla prelegentów, których poznać można przez stronę http://sbe.org.pl/meetings-week-poland/